MATILDA - FINTESS AND HEALTH

TRÄNINGSTIPS



1. Sätt upp mål med din träning! - Vare sig det är att gå ner i vikt eller bygga muskler så är det viktigt att ha ett mål för att hitta sin egen motivation. Min drivkraft, som gör att jag fortfarande älskar att träna är att jag kämpar för ett mål. Min väg mot en starkare kropp helt enkelt och det får mig att tänka om varje gång jag vill strunta i att gå till gymmet. Ingen annan kan göra det åt dig, du är din starkaste motivation.

2. Planera din träning! - Detta är väldigt viktigt då man lätt kan hitta 100 orsaker till varför man inte behöver gå att träna. Men har man en planering så är det lättare att följa det och som krävs det vilka med förstås. Men att planera sin träning är väldigt hjälpsamt. Det räcker med att man planera en vecka framåt.

3. Träna det du tycker är roligt! - Alla har inte psyket till att stå i ett gym och lyfta tunga vikter och vissa har inte psyket till att stå i gruppträning och hoppa runt. Det gäller att hitta det som man tycker är roligast och som passar en bäst. För att hålla på med något man tycker är pest funkar inte i längden.

4. Ta hjälp av en PT - Visst är det dyrt men har man verkligen ingen aning om vad eller hur man ska träna så är det en väl investering. Hitta någon som du tror passar dig och som kan hjälpa dig på bästa sätt. Detta är också ett sätt att få lite motivation om du har en PT som verkligen peppar dig genom dina träningspass. Sen räcker det att man har det ett tag tills man känner att man klarar det på egen hand. Men det är ett bra sätt att ta hjälp av någon som är väl utbildad för att komma igång ordentligt.

26 juni 2014 14:30 | Tips |

Kommentarer

Laddar kommentarer...
Visa alla kommentarer
Formuläret laddas