MATILDA - FINTESS AND HEALTH

Kosten under sommaren

outfit

Får väldigt mycket frågor angående om man ska äta si eller så och hur man gör på sommaren med både träning och kost då man kanske vill njuta lite extra av allt. Självklart ska man njuta, det ska man hela tiden men hur lätt är det när man vill hålla sig i form? Ja, vi alla vet att kakor, chips, läsk, pizza, godis och allt det där inte är nyttigt för kroppen. Det förstör din kropp i längden och det handlar inte om att unna sig eftersom det faktiskt är FAKTA att det förstör kroppen. Så, vad ska man äta då? Ska man utesluta det där helt?

Enligt mig så nej. Man behöver inte alls utesluta allt det där jag nyss ropa upp, men man får kanske välja lite mindre av det ´´goda.´´ Låt säga att du äter helt perfekt 5 dagar i veckan och sedan låter du dig ta den där lilla fikan på lördagen och kanske en godis påse på söndagen. Det är inget farligt med det. Man ska inte må dåligt när man gör det. Man ska känna fasen vad bra jag varit den här veckan och därför kan jag njuta av det här. Det är belöning. INTE att käka det varje dag efter ett gym pass för att man svettades lite extra. Det är INTE belöning.

För att hjälpa lite mer kan jag nämna några måltider som är perfekta enligt mig.

Frukost: Gröt med proteinpulver. Toppa med vad som känns gott t.ex. hallon, en klick jordnötssmör, jordgubbar, frön, nötter osv.
Stekt ägg + en skål med kvarg och lite bär.
Äggröra med bacon + riskakor med banan på

Lunch: Lax (i alla former) med grönsaker 
Kyckling och ris med grönsaker
En plocksallad på ica alternativ gör en egen sallad med kyckling, lax eller räkor!

Mellanmål: Kvarg med bär eller nötter
Proteinshake
Stekt ägg med grönsaker sidan om

Middag: Lax med ris
Fisk i ugn med rostade grönsaker
Kyckling med ris

Hoppas ni får lite tips på vad ni kan käka! Och glöm inte, unna sig är aldrig fel. Men att göra det till en vana, då är det inte längre att unna sig! 

Kommentarer

Laddar kommentarer...
Visa alla kommentarer
Formuläret laddas